Održan Kurs PRODAJA I MARKETING ZA BUDUĆNOST
PRODAJA I MARKETING – TEME KOJE SU OKUPILE PROIZVOĐAČE REGIONA
Realizovali smo još jedan uspešan specijalistički kurs namenjen sektoru voća i povrća, ovog puta na temu „Prodaja i marketing za budućnost”.
Kurs je okupio 36 polaznika iz 30 kompanija. Proizvođačima iz Srbije – 19 kompanija, priključilo se i 11 kompanija iz Severne Makedonije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske.
Proizvođači voća i povrća su se početkom krize izazvane Covidom 19 suočili sa povećanom tražnjom svojih proizvoda, ali kroz nove prodajne kanale, najviše online, što je zahtevalo promenu u dotadašnjem načinu poslovanja, posebno u oblastima komunikacije, promocije i distribucije.
Zbog toga je Kurs osmišljen tako da polaznicima pomogne u unapređenju marketinga, vidljivosti i prepoznatljivosti njihovih proizvoda, efikasnijoj distribuciji, smanjenju troškova i povećanju prodaje.
Tokom tri dana predstavnici kompanija su kroz interaktivna predavanja i primere iz prakse dobili savremena znanja iz digitalnog marketinga, tehnika istraživanja tržišta, pakovanja svežeg i prerađenog voća i povrća, deklarisanja, logistike, prodaje kao i dostupnim izvorima finansiranja, što je kod svih učesnika izazvalo veliko interesovanje.
Jedna od učesnica kursa, Suzana Dimitrievska, vlasnica firme “Lipa”, predsednica Makedonske Asocijacije poljoprivrednih zadruga i jedna od pionira organske proizvodnje u Severnoj Makedoniji, potvrdila je da im puno znače ovakve edukacije, ali i razgovori sa kolegama iz susednih zemalja.
“Zemlje jugozapadnog Balkana imaju kvalitetne proizvođače voća i povrća kojima uglavnom treba ista vrsta pomoći da bi bili konkurentniji. Zato se dobro razumemo i razmenjujemo iskustva. Iskreno sam oduševljena kursom, puno toga smo naučili i čuli konkretna iskustva predavača. Sada mi je potpuno jasno na čemu treba da radimo u oblasti digitalnog marektinga i prodaje”, rekla je gdja. Dimitrievska.
Ponosni smo što je Kurs, pored trensfera znanja, uspeo da poveže kompanije iz regiona i omogućio početak poslovne saradnje između kompanija učesnica.
Kroz predavanja, primere dobre prakse i interaktivnu diskusiju, obradjene su sledeće teme (klikom na link pogledajte prezentacije i fotografije):
- Kanali digitalnog marketinga / E-komerc, trend ili budućnost , Cvijeta Radović, MEDIA LAJF
- Strategija online marketinga / Nastup na društvenim mrežama, Cvijeta Radović. MEDIJA LAJF
- Tehnike istraživanja tržišta / Google analitika i Google alati, Zorica Tomić, Ringier Axel Springer
- E prodaja, (iskustva, primeri iz prakse…), Jelena Popović Bujić, Iceberg Salat Centar
- Savremena tehnologija pakovanja i čuvanja svežeg jagodičastog voća, prof. dr Jasminka Milivojević, Univerzitet u Beogradu, Poljoprivredni fakultet
- Dizajn i ambalaža voća i povrća – uticaj na prepoznatljivost i prodaju, Vladimir Dobi, BIPS
- Deklarisanje hrane, Bogdan Mladenović, Univerzitet u Beogradu – Poljoprivredni fakultet
- Distibucija – izazovi logistike, Bojana Kuveljić, AWT International
- Kako prodati – inovativna ambalaža, plasman na lokalnom, regionalnim i internacionalnim tržištima, Aleksa Milovanović(DIS), Miroljub Jovanović(Fruct Company), Dušan Tanasković (MTM Sirela)
- Oblici udruživanja i izvori finansiranja, Aleksandar Anđelković, Plan Agrar
POGLEDAJTE FOTOGRAFIJE sa panela i obilazaka Kraljevske vinarije, Crkve svetog Đorđa i Mauzoleja kraljevske porodice Karađorđević, i letnje rezidencije kralja Petra.